att de varit mkt senaste veckan..
måndag hade ja muntliga nationella i matte och min allra sista mattelektion, efter skolan då så åkte ja till stallet som vanligt och sen hem och pluggade till mitt sista filosofiprov!
tisdag var det skola som vanlig och har för mig att ja fick rätt mkt gjort faktiskt.. efter skolan så åkte ja hem, chilla lite, åt middag och sen for ja in till kalix för att plugga till etikprov, när vi var klara me de for vi och åkte lite bil och sen spela volleyboll.
onsdag hade vi etikprov och de var typ de som hände i skolan.. var till läkarn en sväng och sen vaxade jag och sandra benen vilket inte var så lyckat eftersom att de är stubb på benen idag.. -.- for till stallet sen när ja var klar me de och rejsade med gazze i skogen, vilket han verka uppskatta. söthest!
torsdag var första dagen som jag jobba, såå mkt nytt och allt var bara så förvirrande.. avslutade dagen med att åkta till stallet en sväng. var även och hämtade ut balklänningen.. :D
fredag börja med att skjutsa mamma in till Kalix 07.00 för att ta mig till jobbet 10.00, hann på de 3 timmarna en snabbis och mocka, äta frukost i lugn och ro och en snabb pn. sen jobb då 10-17 och efter det red ja för maria hjort 19.00, badade hästen, och ställde iordning att inför söndagens hopptävling.
lördag vaknade halv 6 för att inte behöva stressa på morgonen, for till stallet kring sju och kasta in alla grejer i bilen och lasta hästen. var och tävla då i råneå 90cm och 1m, 90cm var en clear round och gick åt helvete. nej men på riktigt, jag har aldrig glömt en bana och när jag kommer efter hinder 6 och ska rida mot sjuan hoppar jag ettan istället är påväg mot åttan och tycker att vägen var ju mycket snävare när ja hoppa än när ja gick banan innan starten. hör i högtalaren hur de säger avbryt och ja inser att ja hoppat fel hinder. och då eftersom att det var en clear round så frågar de om ja vill hoppa igen, jag fett jävla chockad kommer inte fram till något svar. vet varken va ja vill eller va ja gör så tar de mitt svar som att ja vill hoppa igen, hoppar ettan och på tvåan tar det tvärstopp och ja flyger rakt på hindret. kan inte bli mer basviken typ, nej men vart fett less att jag tog fel hinder.. i pausen då mellan klasserna ladda vi om, skärpte till oss och red till oss en andra placering. gazze kändes lite loj till den andra klassen men det gick så mkt bättre än klassen före. satsade inte direkt på att gasa på i omhoppningen utan ja tog de säkra före det osäkra, vilket tydligen visade sig vara en bra plan.. ;) när vi kom hem igen då så stanna ja flera timmar i stallet och bara fixa saker och tog det bara allmänt lugnt.
söndag idag då så har ja haft stalljour hela dagen, var inte tänkt att jag skulle ha någon häst men slutade med att jag hade två hästar att ta hand om. som tur hade ja mockat åt båda hästarnas ägare på morgonen så vart inte så mkt extra att göra. ;) har kommit hem för nå tag sen, ätit middag, ska ta och gå i duschen nu och sen ska ja gosa ner mig i sängen och kolla film. är lite mörbultad och agda 85 har kommit in i min kropp efter gårdagens avramling men annars är allt helt okej, jag slog ju inte mig desto mer. :)
 
 
till kommande veckorna då så har ja planerat in än så länge....

måndag: skola, jobba, häst
tisdag: skola, packa, sthlm
onsdag-onsdag: kroatien
 
torsdag: fixa naglar, jobba
fredag: lokal ponnytävling krf, så blir väll stallet hela dagen.
lördag-söndag: är det hopptävling i boden, är fortfarande lite sugen på att anmäla mig..
måndag-fredag: studentvecka
lördag-söndag: ?
måndag-söndag: sista lediga veckan, jobb en dag, klippa av håret en dag, fota bebis en dag är saker som ja vet att ja ska hinna göra den veckan.
v26-31 - jobba